YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

AKU

" Aku,

Bukanlah seorang penyanyi yang bisa menuturkan kata dengan menyanyi,

Bukan jua seorang komposer yang punyai abiliti utk menyuarakan isi hati,

Bukan seorang pelukis handalan yang punyai bakat yg mampu melakar sebuah lukisan tersirat,

Hanya punyai ayat dan tulisan, untuk ditulis, dibaca dan ditatap.

May Allah bless. "

Saturday, July 7, 2012

Permulaan Baru: I'm a Taylorians

Assalamualaikum and Alhamdulillah. Allah masih memberikan saya kesempatan yang masih bersisa untuk saya coretkan, gerakan semula jari jemari yang banyak membantu menyedarkan diri akan kecilnya diri ini. Alhamdulillah. Dan syukran. kerana diberi peluang oleh-Nya untuk merasai hidup di tempat yang sangat terasa kecilnya diri ini. Taylor's College Subang Jaya. it's a private college. most of the student are Chinese. Malays? Haha. Mostly scholars. Sungguh, terasa kecil bila berada di tempat yang kaum kita kaum yang minoriti. Boleh bilang dengan jari berapa ketul Melayu-Islam dan pakai HIJAB atas kepala. betapa culture shocknya diri saya. Alhamdulillah. Allah dah takdirkan saya ke PLKN sebelum ini. Hikmah dari-Nya terbuka luas dihadapan mata. Fashion and Fun. paling men-shock kan diri saya. Tengok sorang2 pakai mini skirt, aisehman...aku yang tgok pun dah hampir cair, boys? aku rasa diaorg dh jadi wap dah. Hahaa. to those yang tak kuat iman la. but so far, saya tak jumpa lagi boys Melayu yang sengkek-sengkek. Alhamdulillah. tapi adelah sorang tu. terbabas terminat tp tak sengkek la. sebab rambut perempuan tu berkarat. hahaha. tak kisahla. that's the normal things in our life. Allah yang ciptakan segala sesuatu. ade hikmahlah tu. may u happy. :-). masuk kolej. dah dalam phase final teens. so, it's not wrong nak minat-minat. yang salah, SPM pun tak habis lagi, dah berchenta berkarat ayatnya. post situ, post sini. macam mana lah masa depan. -.-" another culture shock. tak pernah tengok org date2. pegang2 tangan, suap2. mak aiiihh, tak kahwin lagi dah buat semua tu? dah kahwin tak special laaa.....sebab itulah Islam gariskan batas pergaulan lelaki dan wanita. ade hikmah semua tu. tapi kalau ternampak tuh, sila butakan mata anda seketika. hahaha. buta tanpa menutup mata. mereka bukan penganut Islam, they deserve tapi yang Islam? amar makruh nahi mungkar, sekalipun diri masih belum sempurna. nobody prefect. go ahead! saya tak kisah kawan-2 saya nak date or meet in person, dengan syarat, jangan melebihi batas. Haha. pergi Summit Mall, nak date ke tengok wayang ke, minta saya teman, saya akan angguk. tanggung dosa diaorg? diaorg tak buat bede-2 pelik pun kan? so, so, so what? kalau terlebih, saya boleh tegur. directly. study? kat sini,semua org aim nk study hard nak score pointer tinggi. everyone deserve it. dan bila berada di kalangan si bijakpandai, as I have been informed most of July intake student adalah penerima scholars. macam2 scholars. so? rasa sangat tercabar. nak study sungguh-sungguh. ayoyo. jadi student college tak semudah dulu. dulu nak tidur dalam kelas relax jew. sekarang, kena focus on lecture. (ini hanyalah berdasarkan imaginasi saya memandangkan kelas masih belum bermula). tido. tido. haiyaaaa....
but honestly, being a college student, among others top-student in SPM 2011, make me *blingbling*. penyelesaian: sila study sungguh-2 and communicate with the others. sekalipun speaking macam hampak. hahaha. practice make prefect. :)
Keep it up. Apepom yang terjadi, pegang iman dan tanggungjawab yang tergalas di bahu. tanggungjawab menjadi duta Islam, tanggungjawab sebagai seorang yang akan menerajui bangsa Melayu dan akan membangunkan Malaysia setaraf negara maju. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment