YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

AKU

" Aku,

Bukanlah seorang penyanyi yang bisa menuturkan kata dengan menyanyi,

Bukan jua seorang komposer yang punyai abiliti utk menyuarakan isi hati,

Bukan seorang pelukis handalan yang punyai bakat yg mampu melakar sebuah lukisan tersirat,

Hanya punyai ayat dan tulisan, untuk ditulis, dibaca dan ditatap.

May Allah bless. "

Monday, July 9, 2012

Rumah Kedua: Casa Subang

Assalamualaikum and have a nice day to all my blog's visitor today. Alhamdulillah, Allah masih mengurniakan kita kesempatan untuk meneruskan kehidupan di atas bumi-Nya ini. Alhamdulillah.
Lebih dari seminggu berada di Casa Subang. actually, saya rasa a bit homesick, actually bukan homesick tapi saya rindukan anak kucing saya. my little baby-kitten yang comel-2. saya rindu nak peluk dia masa tidur.    skrg, saya hanya dapat peluk bantal tidur since teddy kesayangan tak dapat dibawa due to the several problems yang tak dapat dielak. I need something to be hugged during sleephours. abaikan semua itu. kehidupan di Casa Subang amat memerlukan semangat independent. tak boleh sekadar bergantung kepada orang lain. kita sendiri yang harus menguatkan diri kita sendiri. but sokongan dari rakan-rakan banyak membantu. Alhamdulillah, empat orang teman dari alam persekolahan masih terus menyokong saya hingga ke saat ini. begitu juga dengan housemates. belajar hidup di atas kaki sendiri yang saya maksudkan di sini luas. walaupun dah banyak kita belajar di asrama, I don't think its enough to support us here. especially bila sebut pasal makan and belanja.$$. oh ya Allah, susahnya nak makan. duit itu satu hal, nak cari kedai tu pun satu hal. even, parents dapat supply duit seratus seminggu pun, RM 200 seminggu ke, tetap tak cukup. (saya sangat boros). actually, the real things, saya tak suka susahkan parents saya. saya tak suka meminta walaupun saya sangat memerlukannya. saya rasa malu. dah la masa kecik-2 dah banyak susahkan mereka, then, besar pun. even anak itu satu tanggungjawab, saya tak mahu parents menganggap saya seperti yang lain. dan dengan itu, terpaksala berjimat cermat. Dahla berat badan turun mase struggle nak SPM, habis SPM, PLKN pulak. balik-2 Besut, berat turun lagi. Datang Casa Subang ini memang kering. kering-sekeringnya. ayoyoyo. kena struggle nak naikkan berat badan. :-), GAIN WEIGHT! hikhik.
then, pasal keselamatan. even, security duty 24 hours here, saya masih rasa tak selamat. alngkah bagusnya duk kat asrama, tidur rumah Cikgu Zanisah. selamat sangat rasa. siap boleh extra tengok Astro. hahaha. (homesister salah guna kuasa). sungguh, dengan negro berkeliaran, takut. ayat kursi! banyak membantu. ayat seribu dinar. yakin dengan Allah akan kuasa-Nya yang tiada batas. kalau kita ikhlas dan yakin, insyaAllah Allah akan tolong. :-D
facilities kat Casa Subang so far okay la. nama lagi standard living house. so, terima dengan seadanya. tapi truely saying. saya sangat-sangat cemburu tengok boys swimming kat pools tu. nak mandi jugak tapi....keadaan tak membenarkan saya melakukan demikian. tak pe la, rela mandi kat bathroom jew dari mandi air yang negro mandi. -.-". tapi bila tgok diaorg mandi, rasa seronok. hahaha (dun get me wrong!) saya suka tengok orang ketawa. happy. rasa calming. humm, pak cik kat kedai makan pun okay. baik hati dan yang paling penting! orang KELANTAN! diriku rindukan masakan orang kelantan. Alhamdulillah, terubat. Kedai runcit pun okay. Uncle and Aunty tu baik.
Mydin pun dekat. nak beli groceries senang jew. sayur and ayam pun boleh beli kat situ. suke. :-) tapi kat sini tak jual budu. saya nak makan budu. budu. terliurnya. tak pelah, balik raya ni nak bawak stok budu. anyone interested, datang A 07-06, beli eh. takde barang free kat sini. semua pakai $$.
Alhamdulillah, so far, xde bede-2 aneh yang terjadi. Alhamdulillah. :-)
Syukran Ya Rabbi. Syukran.

No comments:

Post a Comment