YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

AKU

" Aku,

Bukanlah seorang penyanyi yang bisa menuturkan kata dengan menyanyi,

Bukan jua seorang komposer yang punyai abiliti utk menyuarakan isi hati,

Bukan seorang pelukis handalan yang punyai bakat yg mampu melakar sebuah lukisan tersirat,

Hanya punyai ayat dan tulisan, untuk ditulis, dibaca dan ditatap.

May Allah bless. "

Sunday, January 27, 2013

Silence Killer

Assalamualaikum. hehehe,
bunyi title post gaya kebende. Haahahaha
But truey it's all about that silence. silence from what?
from the world yg memang bukan dunia aku.
by the way, ni dah  masuk sem 2 aku di bumi Taylor's College Subang Jaya yg ckup mengajar aku erti hidup dan agama. seriously, being here really teach me on religion, wheres religion not only the way of our life but also as a protection towards hiburan dunia yang melalaikan. (mak oiii, IELTS lepas tak main english berterabur gile nih)

I think I had spend last Sem with something yang sgt useless. No no no, nothing is useless. Allah takdirkan segala ketentuan-Nya sbg jalan mendekatkan diri kepada Dia. then, I should say Alhamdulillah. Allah takdirkan aku di bumi Taylor so that I can learn all those things. and Alhamdulillah, akak Usrah yang sgt baik, byk menolong aku. Indahnya perutusan yang Engkau sampaikan kepada ku Tuhan yang Esa.

Walaupun aku masih tak boleh lupakan arwah Ayah, tapi aku tahu, arwah sentiasa di sisi. Arwah sentiasa di sisi. rindu pada arwah tak terkira. tiap kali baca text yang arwah hantar, rasa macam arwah baru hantar. segala call yang diterima, segala nasihat arwah. rindunya aku pada arwah. ingin aku tunaikan harapan beliau untuk melihat aku berjaya. masih terasa titik air mata arwah yang membasahi tudungku tatkala menghantar aku ke  Subang. kehilangan arwah amat berat bagi aku. tambahan pula apa yang terjadi dalam keluargaku. bertambah perit dan seksa. tapi aku yakin Allah bersama aku.
dan paling memilukan tatkala mak (my granny) menangis kerana merindui aku. sedu suaranya menyatakan betapa rindunya dia pada cucu perempuannya yang manja ini. pesanan beliau tergiang-giang di gegedang telinga. insyaAllah mak. insyaAllah.

adik-adik pun Alhamdulillah. walau tekanan sangat menyesakkan dada, masih ada ruang untuk kami terus hidup di bumi Allah yang indah ini. kelak, akan aku teruskan perjuangan yang tinggal saki baki ini untuk terus menjadi inspirasi kepada adik-adik bahawa apa yang terjadi itu bukannya sia-sia. bukannya satu penyesalan. malah satu anugerah Allah yang bukan semua dapat merasainya.
kelak umi dan abah, akan kami empat beradik menjadi kebanggaan umi dan abah walaupun pahit berpasir. insyaAllah. doakan kami terus menjadi anak soleh dan mampu menjadi pejuang agama Allah yang utuh ini. doa kalian banyak maknanya bagi kami.

and to you, simply, sorry for all of my wrong doing. I may not a prefect person but I try for  it. pray for me so that I can survive as His Muslimah to rebuild Islam in next generations. Thanks for all of your support and thanks for being by my side whenever I need you. Semoga Allah membalas segala kebaikan yang tercurah.

to all friends, maaf kerana byk menyusahkan kalian. for this women yg kekuatannya hampir sampai ke penghujung. low blood presure that lead to hypo. easily to get tired and low immunity to resist fever, flu and so on. almost everyday pitam sbb tak tahan letih. sedihnya tgok diri sendiri, tak mampu nak buat apa2. hanya mampu berserah pada Dia. doakan la manusia ini tak temui ajal awal, nak kawinnnnnnn duluuu!!!
hhehehehe, gedik!

dah dah dah start mengedik, then salam to all. may Allah bless.

p/s: berhabuk sebab tak sempat nak cuci.

No comments:

Post a Comment